Vereniging

Volleybal Vereniging Arena Amsterdam

Volleybalvereniging Arena is in 1995 ontstaan uit een fusie tussen de toenmalige volleybalverenigingen Holendrecht en Bijlmerblok. V.V. Holendrecht was in 1993 afgesplitst van de omnisportvereniging Holendrecht, Bijlmerblok was een volleybalvereniging die in 1973 in de toen nog prille, in aanbouw zijnde Amsterdamse Bijlmermeer is opgericht. Door de samensmelting van de twee verenigingen is Arena in één klap de grootste volleybalvereniging van Amsterdam Zuidoost geworden.

Inmiddels telt Arena ongeveer 40 leden. Nog steeds is er sprake van een stijging van het ledental.

De leden van Arena kunnen zowel recreatief als in competitieverband volleyballen. De trainingsruimte is de Sporthal Gaasperdam achter het winkelcentrum (ingang achter de school bij de tennis velden). De parkeergelegenheid is uitstekend.

Hoewel Amsterdam zuidoost een groot verloop van bewoners kent, is er bij Arena min of meer sprake van een vaste groep leden. Wellicht is de goede sfeer binnen de vereniging voor velen mede een reden om de club trouw te blijven. Gezelligheid hoort ook bij volleyballen en dat is tijdens en na de trainingen bij Arena duidelijk te merken.

In Sporthal Gaasperdam is een gezellige bar waar na de training wat gepraat en gedronken kan worden. https://sporthalgaasperdam.nl/

Tot zover een overzicht van de mogelijkheden die de vereniging Arena je te bieden heeft. Voor gedetailleerde informatie kun je altijd even contact opnemen met één van de bestuursleden (zie onder contact)

Translate »